söndag 27 juli 2008

Herr Tass




Är kattvakt i två hushåll och blomstervakt i tre i ca en vecka. Katter är jag i ärlighetens namn lite rädd för men mata och klappa de som klappade vill bli går an. Förstår nu varför inga blommor finns i mitt hem. Vet ni hur låååång tid det tar att vattna ca150 krukväxter i olika rum? För att inte tala om balkongblommorna som tappar sina kronblad när man försöker peta in pipen på vattenkannan för att inte dränka den middagsätande grannen på balkongen under. Jag skulle tex hinna se om Mamma Mia tre. gånger, hinna laga fisksoppa kanske tio gånger, hinna åka på fyra stycken en dags turer till åland, hinna läsa om mina böcker för tredje gången osv.


Men att få förmånen att lära känna den majestätiska Herr Tass skulle kunna få mig att skippa allt utom möjligen en fisksoppa. Mamma Mia däremot kommer finnas i min dvd inom kort. Två STORA feelgood upplevelser på en och samma dag får mig att både skratta och gråta.


Liza hjärtar Meryl och Tass är lika med sant.

Inga kommentarer: