söndag 23 augusti 2009

utmaningen från Cicci


Tio saker jag tyckte om som liten:

1.Att äta pinfärsk obegränsat antal skogaholmslimpskivor hemma hos Maria vars pappa jobbade som bagare
2.Att hälsa på mamma på jobbet och prova kläder i kostym ateljèn och provsitta boktipsets regnbågssoffan.
3.Att bada i vattentanken på landet.
4.När storasyrran fabulerade ihop läskiga, roliga och/eller snuskiga berättelser då hon var barnvakt.
5.Att samlas med alla kompisar efter sommarlovet och leka rödavitarosen vid gungorna sena ljumma kvällar.
6.Att klippa och frisera penntroll.
7.Att tugga på 5 bitar hubbabubba tuggummi samtidigt och vinna i största bubbla.
8.Att släppa ut vandrande pinnar i klassrummet som käkade upp frökens krukväxt.
9.Att åka rullskridskor i de söta killarnas bostadsområden.
10.Att spela kort eller monopol en hel natt.

Tio saker jag inte tyckte om som barn:

1.Blottaren i Nettans port som fes i hissen.
2.Zigenar Tommy som hotades med kniv, sas det.
3.När jag var med och mobbade Heleneskenben.
4.När storasyrran fabulerade om vampyrer och målade två bitmärken på min hals då jag sov.
5.Att spela bollsporter på gympalektionen.
6.Att titta på motorsågsmassakern för att inte verka mesig i alldeles för spädålder.
7.Att tvingas pussa ..... i ryskaposten leken.
8.Att svälja en matsked vinäger i smakleken.
9.Att tvingas äta upp fläskcarrèn i skolmatsalen trots kväljningar.
10.Att vara Björn när vi mimade till Abba

2 kommentarer:

michanek sa...

Se där!Man undrar, finns röda vita rosen fortfarande? Eller har den vissnat och dött ut?
Alltså att stå och blotta sig i en trappuppgång och sedan fisa i hissen låter som en sån där höjden av fräckhethistoria!

Beatrix Vnunk sa...

Och jag undrar: finns skogaholmslimpa fortfarande eller anses den för farlig? Vi själva kommer nog aldrig upphöra finnas - välkonserverade av skogaholmsfabriken ruttnar vi tidigast tusen år efter vår död!